Over het boek

In zijn boek 'How the weak win wars' uit 2005 analyseert politicoloog Ivan Arreguín-Toft tweehonderd jaar oorlogsvoering en concludeert dat in 30 procent van de gevallen, de speler met het veel kleinere leger, zegeviert. En nog sterker: als de underdog de strijd niet op de conventionele, door de ‘grote speler’ gedicteerde wijze voert, maar op z’n eigen onconventionele manier, neemt het aantal winnende underdogs toe tot bijna 65 procent. En precies hierom gaat het in ‘Vlinder in de boksring’.

In dit boek portretteren we de belangrijkste Nederlandse challengers van de afgelopen 15 jaar. Challengers van de marktleider, zoals Route Mobiel tegen de ANWB. Challengers van een categorie, zoals easyJet, Tango en Brand New Day. En challengers van de gevestigde (maatschappelijke) orde, zoals Marqt en Wakker Dier. Hoe verschillend de cases en de drijfveren van de oprichters ook zijn, er loopt een duidelijke rode draad door alle verhalen. Deze hebben we vertaald naar de zeven challengerregels.

Preview:

Bestel het boek De vlinder in de boksring hier.